مطالب باحال

خفن و خواندنی

مطالب باحال

خفن و خواندنی

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

منظور از انتقال تصویر دوربین مدار بسته ،انتشار تصاویر دوربین ها در محلی دیگر است.انتقال تصویر از لحاظ نوع به دو صورت لوکال(محلی) و گلوبال(سراسری) تقسیم می شود.

در انتقال تصویر local تصاویر دوربین مدار بسته توسط رسانه و بستر فیزیکی انتقال پیدا می کنند و تصاویر بصورت سراسری در دسترس نمی باشند.به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید در یک مجتمع چند طبقه در دو یا چند محل تصاویر دوربین های خود را مشاهده کنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

این انتقال تصویر دوربین مدار بسته توسط بستر سازی و کابل کشی صورت می گیرد و می توان از کابل کواکسیال و کابل شبکه برای ارسال تصویر استفاده کرد.دقت داشته باشید که منظور از انتقال با کابل شبکه ، قرار دادن دستگاه dvr روی شبکه داخلی است که می توان تصاویر را بطور  تمام و کمال در اختیار داشت.

و اما انتقال تصویر global دوربین مدار بسته به چه شکل می باشد ؟ برای این انتقال تصویر نیاز به اینترنت می باشد تا بتوان تصاویر دوربین ها را توسط دستگاه dvr اصطلاحا broadcast کرد یا انتشار داد.هر دستگاه dvr دارای یک پورت lan می باشد که توسط آن می توان دستگاه را به اینترنت وصل کرد.

در انتقال تصویر سراسری تصاویر به چه شکل انتقال پیدا می کنند ؟ دستگاه های dvr قدیمی نیاز به یک آدرس ip ایستا داشتند تا بتوانند توسط مودم و خط اینترنت تصاویر را انتقال دهند.به بیان کامل تر شما میبایست برای سرویس اینترنت خود یک ip ثابت نیز خریداری می کردید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

ip ثابت چیست ؟ هر کامپیوتر در اینترنت و شبکه داخلی دارای یک آدرس منحصر به فرد است و از طریق آن آدرس شناسایی می شود.هر بار که شما به اینترنت وصل می شوید آدرس اختصاصی شما تغییر می کند و از این رو برای در دسترس بودن تصاویر دوربین ها نیاز است تا آنها یک آدرس ثابت داشته باشند و در همین راستا اگر آدرس اینترنت شما دائما در حال تغییر باشد نمی توانید به تصاویر دوربین ها دسترسی داشته باشید.

ادامه دارد…